Vážení zákazníci, z dôvodu veľkého množstva objednávok sa dodanie objednaného tovaru môže mierne predĺžiť. Ďakujeme za pochopenie.zobraziť menej

zobraziť viac

3 najčastejšie chyby v balení a ako sa ich vyvarovať

Na on-line nákupoch je pekné to tešenie sa na tovar. Vždy, keď si objednáme z e-shopu, prežívame také „malé Vianoce“, počas ktorých však darčeky nenosí Ježiško, ale poštár alebo kuriér PPL. O to väčšie je však sklamanie, keď tovar dorazí v zlom stave či dokonca úplne rozbitý. Zlý dojem taktiež vzbudí poškodený obal alebo zbytočné metre fólie, ktoré sa ťažko odpratávajú. Je skrátka dôležité vyvarovať sa pri balení školáckych chýb. Poďme sa bližšie pozrieť, ktoré to sú.

Overpackaging – nadmerné balenie

Preslávil sa tým hlavne Amazon, ktorý kvôli rýchlosti balenia často obetuje „zdravý rozum“ a drobný tovar zabalí do absurdne veľkej krabice. Ide o typický príklad overpackagingu. Môžeme ho definovať ako použitie zbytočne veľkého množstva obalového materiálu. A to môže znamenať napríklad zbytočné metre výplňového papiera, „more“ fixačných teliesok alebo „krabicu v krabici, ktorá je v krabici.“

Overpackaging Vám vystavuje nelichotivú vizitku. Nielenže frustruje koncových zákazníkov pri rozbaľovaní a zbavovaní sa nepotrebného materiálu, ale taktiež vrhá nepriaznivé svetlo na vašu spoločnosť a jej „záujem“ o životné prostredie.

Obal, v ktorom zasielate produkt, totiž o vás vytvára prvý dojem, a preto by zážitok spojený s doručením a rozbaľovaním zásielky mal byť čo najpríjemnejší. Overpackaging nielen že negatívne ovplyvňuje zákazníkov, ale taktiež zvyšuje cenu za balenie a častokrát aj za prepravu a doručenie.

Ako sa toho vyvarovať:

Under protecting – nedostatočná ochrana

Klasická chyba. Podceníte riziká poškodenia obalu počas prepravy a Váš tovar dorazí zákazníkovi rozbitý. Zákazník je naštvaný a Vy musíte vracať peniaze alebo posielať tovar znovu. Vašej firme to kazí povesť a máte veľa práce navyše. A navyše úplne zbytočne. Ponuka obalových materiálov je v dnešnej dobe tak široká, že zaslať je možné naozaj takmer čokoľvek.

A na čo všetko musíte Vašu zásielku pripraviť? Toto sú riziká, ktorým bude čeliť počas prepravy bežnou prepravnou spoločnosťou.

Pády

S Vašou zásielkou sa bude manipulovať prostredníctvom dopravníkov. To so sebou prináša riziká nárazov a pádov. Počas ručnej manipulácie potom taktiež môže dôjsť (či už úmyselne, alebo nie) k spadnutiu balíka alebo nešetrnej manipulácii. Riziko pádu balíka na jeho spodnú hranu je 70 %!

Vibrácie

Počas prepravy náklad vibruje, môže dôjsť k poškrabaniu skla, lakovaných alebo inak citlivých povrchov. Hrozí taktiež riziko odzátkovania alebo odviečkovania nekvalitne uzavretých nádob.

Stohovanie – zaťaženie zásielok

Počítajte s častým prekladaním a stohovaním spolu s ostatnými zásielkami. Stoh balíkov môže byť až 2,5 m vysoký a niekoľko desiatok kilogramov ťažký.

Ako sa toho vyvarovať:

Dôležité je pamätať si, že kvalitný obal sa obvykle skladá z týchto 3 súčastí a ani jednu z nich nesmiete podceniť:

1. kvalitný vonkajší obal – najčastejšie krabica alebo obálka
2. výplň alebo fixácia vnútri krabice
3. 
lepiaciovinovací alebo viazací prostriedok na uzavretie obalu

Unboxing – pôžitok z rozbaľovania

Na prvom dojme záleží. V živote aj počas rozbaľovania zásielky. Tak neurobte tú chybu, že rozbaľovanie podceníte.

V dnešnej dobe, kedy medzi e-shopmi panuje veľká konkurencia, je dôležité odlíšiť sa a budovať vzťah k svojej značke. Aj keď to znie ako otrepaná marketingová fráza, je naozaj dôležité, aby si zákazníci váš e-shop zapamätali a ešte lepšie, aby ho mali spojený s príjemným zážitkom počas rozbaľovania balíčka, ktorý z e-shopu obdržali. A platí to aj pre tovar, ktorý sám o sebe neplní dekoratívne účely. Nikomu sa nechce zápoliť s metrami fólií a ťažko prenikať do krabice.

Ideálnou kombináciou pre príjemné rozbaľovanie je vonkajší obal so zabudovanou perforáciou alebo odtrhávacím prúžkom a vhodne zvolený výplňový materiál vnútri krabice. Výplne sa dajú aj kombinovať, môžete napríklad tovar obaliť hodvábnym papierom a celé vnútro obalu vysypať materiálom SizzlePak.

Nezabudnite na detaily

Možno to budú práve drobné vylepšenia, vďaka ktorým si Vás zákazníci zapamätajú a nabudúce nakúpia znovu u Vás. Medzi tieto detaily patria napr. visačky s milým odkazom, pečiatky osvedčujúce kvalitu tovaru alebo samolepky s logom Vášho e-shopu. Fantázii sa medze nekladú.

Ako sa vyvarovať negatívneho zážitku z unboxingu

  • Snažte sa proces rozbaľovania svojim zákazníkom čo najviac uľahčiť vhodnou krabicou a výplňovým materiálom
  • Odlíšte sa od konkurencie pomocou detailov